Cele mai citite articole

  • All Post
  • Cancan
  • Cultura
  • Economie
  • Eveniment
  • Generale
  • Politica
  • Social
  • Sport
  • Stirea zilei
  • Top Brasov

Dream Life in Paris

Questions explained agreeable preferred strangers too him her son. Set put shyness offices his females him distant.

Categorii

Edit Template

Apare primul park&ride din municipiu, parte a strategiei de reducere a traficului metropolitan și turistic în interiorul orașului

În urma unei proceduri de achiziție, primăria a desemnat câștigătorul licitației de execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții “Construire Park&Ride* – Bartolomeu“. Prima parcare în sistem park&ride care deservește municipiul Brașov va fi construită de către Eren Cons împreună cu: Capabil, Metal Hammer BAU, Termoprot, Logosol Rent, Hardinstal Consulting – subcontractanți și terți, Studio Art Construct, subcontractant.

După perioada de depunere a contestațiilor, se va putea semna contractul și vor începe lucrările de construire.

Acest proiect face parte din strategia municipalității de tranziție spre o mobilitate a cetățenilor, în detrimentul mobilității autoturismelor.

Parcarea multietajată va fi construită în partea dreaptă a terminalului RAT din Bartolomeu, în apropierea viitoarei Săli Polivalente, va avea 4 niveluri și peste 700 de locuri de parcare. Valoarea ofertei este de peste 85 de milioane de lei, fără TVA.

,,Unul dintre obiectivele noastre este de a face Brașovul  un oraș mai prietenos cu cetățenii săi. De aceea, proiectele noastre de transformare a Brașovului în capitala verde a României sunt gândite în această direcție. Un oraș verde înseamnă un oraș cu un aer mai curat, un oraș gândit pentru oameni, nu pentru mașini. Multe dintre proiectele noastre vizează zona de mobilitate, de la transport în comun 100% verde, la benzi dedicate, piste pentru biciclete sau zone pietonale. Dar pentru a le putea cere brașovenilor, locuitorilor din zona metropolitană sau turiștilor să nu circule cu autoturismele proprii trebuie să le oferim alternative de transport. Municipalitatea a accesat sute de milioane de lei, din fonduri nerambursabile, pentru a putea oferi infrastructura necesară acestei treceri către transportul alternativ. Parte din această strategie sunt construirea, la fiecare intrare importantă din oraș, a parcărilor de tip park&ride, care oferă posibilitatea de a-ți lăsa mașina personală la intrarea în oraș și a continua călătoria, de exemplu, cu mijloacele de transport în comun sau cu bicicleta. Prima va fi cea din Bartolomeu, pentru care, deja, am ajuns în faza de atribuire, dar vor urma și cele de la intrarea dinspre București, dinspre Târgu Mureș și dinspre Bacău. Cetățenii din zona metropolitană și turiștii vor descoperi că este mai simplu, mai ieftin și mai eficient să își lase mașinile în aceste parcări, iar în interiorul orașului să folosească surse alternative de transport”, a declarat primarul Allen Coliban.

Parcarea este situată în dreapta terminalului RAT de la fostul Stadion Municipal și va avea un regim de înălțime de 4 niveluri, din care două subterane și două supraterane. Suprafața viitoarei parcări este de peste 20.000 de m.p., din care 9.905,28 m.p. pe cele două niveluri subterane și 10.112,19 m.p. pe nivelurile supraterane.

Cele peste 700 de locuri de parcare sunt împărțite astfel: 697 de locuri pentru autoturisme, 10 locuri pentru motociclete, 12 locuri pentru autocare/microbuze și 54 locuri pentru biciclete. Parcările pentru autocare și biciclete se vor amenaja la nivelul solului.

Parcarea va fi dotată cu 13 stații de încărcare a autoturismelor electrice. Puterea electrică a unei stații de încărcare va fi de 11-22-55kW/400V.

Construcția va fi dotată cu un sistem de control acces auto automat, cu bariere, ce va facilita organizarea achitării tarifelor de parcare și funcționarea în siguranță a circulației, precum și un sistem de gestionare smart, cu afișaj electronic, pentru informarea rapidă a utilizatorilor referitor la locurile de parcare disponibile. Totodată, va exista și un sistem de supraveghere video pentru evitarea eventualelor incidente.

Peste parcare este propusă o terasă circulabilă parțial înierbată, amenajată ca spațiu verde, cu plante decorative, arbuști, bănci din lemn și alei.

Durata maximă de execuție este de 16 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor.

Conform raportului procedurii, câștigătorul a avut cea mai bună ofertă, din punctul de vedere al celui mai bun raport calitate-preț, dintre cele 4 depuse (două au fost declarate neconforme pe durata procedurii de evaluare). Valoarea lucrărilor este 85.660.124,22  lei + TVA, cofinanțarea fiind asigurată în principal din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

În paralel, primăria a început demersurile pentru a mai construi alte trei park&ride-uri la intrările dinspre București, Bacău și Târgu Mureș. Cel mai avansat proiect este cel de la intrarea dinspre București, unde se lucrează deja la tema de proiectare în vederea achiziționării serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate. În cazul celorlalte două parcări, se încearcă identificarea terenurilor necesare care să asigure și un acces facil către liniile de transport urban.

C.R.

Share Articol:

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like:

PUBLICITATE

RECLAMA TA AICI !

Urmariti-ne pe FACEBOOK

Doriti sa fiti informati?!

Inscrieti-va la Newsletter.

You have been successfully Subscribed! Ops! Something went wrong, please try again.
Edit Template

SPORT

CULTURA

DESPRE

SITE INDEPENDENT DE STIRI

Tags

Stiri recente

  • All Post
  • Cancan
  • Cultura
  • Economie
  • Eveniment
  • Generale
  • Politica
  • Social
  • Sport
  • Stirea zilei
  • Top Brasov

© 2023 jurnaluldebrasov.ro